onsdag 26. januar 2011

Mine Hosta på L

H. Lakeside Dragonfly er medium størrelse, har disse smale bladene jeg er svak for, nydelig i fargen. Sneglene er bortpå denne, men det gikk bra sist sommer.
H. Lakeside Fruit Loops plassert i mitt hvite hjørne, kjøpt av min hagevenninne i fjor, også med smalere blad, men litt bredere enn forrige. liten til medium i størrelse.
H. Lemon Lime en såkalt bunndekker, sprer seg fort, får være i fred for snegler, stort sett, helt grønn og liten og ganske blomsterrik.

H. Liberty er en større plante, nydelig med mørkgrønne blad med lysere grønne kanttegninger. Kjøpte den i fjor, og ser fram til å se den vokse, selv om det står at den vokser sakte.

H. Little Caesar er en av de små, smale litt bølgede blad, en spennende sak.

H. Lizard Lick skal være medium i størrelse og danne en fin tue med sine smale blader. ganske grønn, men litt bølgende kant.
H. Liberty

1 kommentar:

Sagae sa...

Liberty er den vakreste av alle! Til våren er min i sin 3. sesong i vår hage. Er spent på hvordan den vil se ut i år. Foreløpig har den ikke fåt den karakteristiske kanten.