mandag 10. januar 2011

Mine Hosta på D

H. Dragon Tails er en liten minisak med bladform slik jeg liker det. En av favorittene fra importen i 2009.
H. Diamond Tiara, for et vakkert navn !! Denne fant jeg også hos min Hostavenninne, liten til medium størrelse, og skal bli kompakt i veksten.
H. Designer Genes, en plante med slike røde bladstilker som gjør den litt forskjellig fra mange andre. En medium plante fra en Hostaimport sist år, og er spennende.

Jeg mangler et bilde av H. Devon Green, som er en flott plante med mørk grønne tykke glinsende blad. Jeg kjøpte en plante med dette navnet for mange år sideen, men det viste seg å være en H. Queen Josephine. Det er noen ganger feil merkelapp i potter man kjøper på hagesenter, dessverre. Så det er bare å håpe det beste, nesten bedre å ikke ha navn enn feil navn, iallefall for oss samlere !!!!

Ingen kommentarer: