onsdag 19. januar 2011

Mine Hosta på H

H. Hydon Sunset kjøpte jeg hos min Hostavenninne i fjor, en liten sak, en av de 'gule' i bladverket.
H. Herifu, som også skal være liten, jeg kjøpte den hos Eide i 2008, og sist sesong var den blitt litt tettere i veksten. det står at den vokser fort, men ...
H. Hanky Panky skal være medium i størrelse, importert i 2009, en sport av Streaptease, og er en lekker sak. Noen steder står det at den er liten, men vi får nå se etterhvert. Sneglene spiste den nesten opp i høst, er spent på hvordan den tålte det, ja. Synd, for den er virkelig nydelig.

H. Halcyon er tittelbilde og en av mine aller beste. vokser fort og jeg liker den friske grønne fargen pluss at sneglene ikke bryr seg om den !!

H. Hacksaw er en av de jeg liker på grunn av de lekre lanseformete bladene, med litt krøllete kant. Ny i 2010, så den blir spennende for meg.

H. Harry van Trier, også en med spisse blad, ikke så smale som foregående, helt grønn, og skal være liten. Kjøpt i Sverige hos Nisses Planteskole.

2 kommentarer:

Marit sa...

Hanky Panky er definitivt ikke liten i størrelsen, det er helt sikkert. Synd at sneglene er så innpåslitne hos deg da, for det er en virkelig flott hosta bare den får leve :)

Bjørg 47 sa...

Til Marit. Heldigvis er det ikke alle disse slimkrypa liker, så jeg håper bare at de ikke tok 'livet' av denne. Jeg har plassert den slik at jeg ser den med en gang jeg går ut i hagen. Må nok være ekstra påpasselig med sneglegift rundt denne neste år.